Luna ianuarie – New Year’s Resolution – pare cea mai potrivită pentru a începe un program de antrenament și alimentație care să te ajute să îți atingi obiectivul. Însă studiile arată că sub 10% dintre rezoluțiile de anul nou sunt duse la bun sfârșit.

Nu există niciun alt moment mai potrivit decât cel prezent pentru a începe să lucrezi pentru a-ți atinge targetul. “Nu lăsa pe mâine ce poți face astăzi” se aplică și în acest subiect.

Un nou obicei se formează în 21 zile – de ce să aștepți pentru a începe acest proces? Dacă începi de astăzi, vei vedea rezultatele chiar peste 21 zile.

Sărbătorile de iarnă nu durează o lună, ci doar câteva zile. Chiar dacă vei avea o alimentație de confort în cele câteva zile de sărbători, te va ajuta foarte mult să faci antrenament și să ai deja condiție fizică. Dacă începi chiar de acum, te vei organiza astfel încât să ai o rutină de antrenament și vei reuși să manageriezi alimentația de sărbători astfel încât să te menții și să nu acumulezi kilograme în plus.

Dacă începi chiar acum să mănânci mai sănătos și să faci antrenament, îți vei activa metabolismul și îți vei educa gustul astfel încât să nu mai simți nevoia să mănânci mai mult decât ai nevoie.

Chiar dacă guști o felie de cozonac de Crăciun, te vei simți mult mai puțin vinovat, știind că ai mâncat sănătos în celelalte zile și în plus, ai făcut antrenament.

În această perioadă, activitatea profesională poate fi mai redusă – cu siguranță te poți bucură de câteva zile libere. Folosește măcar 30 minute din aceste zile pentru a face mișcare.

Dacă aștepți până după Anul Nou, nu faci altceva decât să procrastinezi. Ți-ai setat deja un obiectiv și este important pentru tine să îl atingi.

De ce să aștepți și să nu începi să lucrezi pentru a-l atinge chiar de acum? Pe 1 ianuarie îți vei fi dorit să fi început mai demult acest proces. În plus, în 2 săptămâni vei vedea deja primele rezultate – este păcat să nu folosești acest timp în favoarea ta.

Nu e mai bine să faci acum un mic efort, să te motivezi să începi, să îți atingi obiectivul și apoi să treci la faza de menținere? Menținerea îți va permite să te bucuri și de micile plăceri culinare, atât timp cât te antrenezi în continuare și 80% din alimentație este curată și sănătoasă.

Dacă aștepți 1 ianuarie pentru a începe progamul de antrenament și nutriție, vei simți o presiune mult mai mare asupra ta și șansele de a-ți pierde motivația cresc, iar dacă nu vei reuși, vei simți mult mai puternic sentimentul de dezamăgire.

Dacă aștepți momentul perfect, este posibil ca acesta să nu vină niciodată.

Nu mai sta pe gânduri și începe îndată ce ți-ai propus obiectivul – indiferent cât de mici sunt schimbările pe care le faci sau cât de lent este progresul, este un progres. Cu toții ne dorim rezultate rapide, însă vei menține cu greu rezultatele pe termen lung dacă aplici un regim drastic de antrenament sau alimentație. Lucrează sustenabil, cu pași mici și schimbări în alimentație, antrenamente cu intensitate progresivă și transformă mișcarea și alimentația sănătoasă într-un stil de viață. Astfel vei obține și menține rezultatele pe termen lung, fără să simți restricții care să genereze frustrări.

Există un singur moment când poți schimba lucrurile – și acela este prezentul!