Alimentația de post implică mai mult gătit, de preferat, acasă. Asta dacă nu vreți desigur să recurgeți la produsele din comerț (pateuri de post; piure din fulgi de cartofi; chifteluțe de post, crenvurști din soia..etc) care sunt pline de tot felul de substanțe, mai puțin ortodoxe și clar nu vin să aducă detox-ul atât de firesc pe care o alimentație mai redusă cantitativ și fără produse animale o poate aduce;

Pentru a nu avea o foame continuă (nu e neapărat întotdeauna efectul detoxului mult lăudat) este nevoie să mențineți același număr de mese ca și până acum: Mic dejun; Gustarea de fructe; Prânzul; A doua gustare și Cina. Trebuie să reținem că foamea în această perioadă, de restriște, vine cel mai probabil pe fond psihologic pentru că știm că “nu avem voie” multe din alimentele noastre
preferate;

  Mesele de post nu au o sațietate atât de mare precum carnea, peștele, ouăle sau brânza. Veți avea imboldul de a mânca mai mult. Încercați să dominați această tendință prin mestecatul de mai multe ori; atmosferă mai liniștită a mesei (ca să vă tihnească) și desigur apelând la legume care umplu stomacul fără a aduce aport însemnat de calorii;

Cu riscul de a mânca porții mai mari la mesele principale, încercați să nu apelați la ronțăieli. Ce rost are să vă chinuiți să mâncați guacamole la prânz cu salată și să mâncați apoi în două ore o pungă de covrigei de 600kcal? Mai bine mâncați direct cartofi prăjiți că poate scăpați cu calorii mai puține și cel puțin știți și vă veți simți vinovați că ați comis-o. Repet: suntem adulți și trebuie să ne judecăm
acțiunile obiectiv. Mâncarea e ceva palpabil. Îi faci poze și știi cât ai mâncat, tu, azi, acum. Mâncarea care ne scapă printre degete, presărată printre mesele principale vine cu aportul cel mai mare de calorii și este principala vinovată de kilogramele noastre pe care nu le recunoaștem;

Folosiți această perioadă în care veți sta departe de proteinele animale pentru a curăța farfuriile de zahăr, făină, grăsimi; dacă tot vreți să faceți curățenie prin interior. Renunțatul la carne în perioada asta nu înseamnă undă verde pentru snițele de post sau alte minuni reinterpretate care conțin foarte mulți conservanți și tot felul de alte substanțe cu nume complicate;

Nu uitați că cele mai multe calorii vin din grăsimi nu din carne sau pește. Puteți mânca mult mai caloric chiar dacă amânați consumul acestor din urmă categorii.  Deci poate că punga aia de câteva sute de grame de caju sau migdale e bine să nu stea la vedere pe biroul vostru chiar în fiecare zi;

Nu completați cu suplimente de care nu aveți nevoie. Dacă sunteți sănătoși nu este nevoie să săriți imediat cu suplimentarea, dacă medicul nu vă indică acest lucru. Nu încercați să faceți bine cu forța organismului care are o capacitate uimitoare de adaptare și conservare. Nu veți ajunge să străluciți mai repede dacă țineți post, luați și suplimente magice la borcănel și mai faceți nu știu ce tratamente corporale de scos răul cu forța din voi. Nu uitați că de multe ori mai binele este dușmanul binelui. Ce-ar fi să ne întoarcem din nou la vechile metode de refacere: gânduri bune, hidratare și somn bun?

Cât privește mărimea porțiilor, lucru foarte important, gândiți-vă că trebuie să mestecați încet, să vă gândiți la ce mâncați și să nu vă ridicați de la masă cu junghiuri în stomac de prea plin.

 

Sursă foto: Google Images