Dacă ai câteva kilograme în plus de care îți dorești să scapi, cu siguranță te-ai gândit să mănânci cât mai putin pentru a slăbi.

Insă consumul a prea puține calorii poate cauza stare de slăbiciune și oboseală. Așadar, slăbitul prin înfometare este un pericol pentru sănătate și nu reprezintă o soluție pe termen lung.

Ce sunt caloriile?

Caloriile sunt unități de energie ce se află în mâncare. Ele reprezintă combustibilul care te ajută să te miști și în toate procesele funcționale, precum respirația sau menținerea constantă a temperaturii corpului.Când mănânci prea puține calorii, metabolismul devine lent, pentru a conserva energia. Metabolismul bazal, prin definiție, înseamnă toatalitatea funcțiilor organismului în stare de repaus. Se poate calcula cu ajutorul anumitor formule științifice sau aparate de analiză corporală, însă ca indicator de referință un calcul simplu general este de a înmulți cele 24 ore ale zilei cu 50 calorii/oră pentru femei și 70 calorii/oră pentru bărbați.

24 ore X 50 = 1200 calorii /zi femei. 24 ore X 70= 1680 calorii /zi bărbați.Aceste cifre reprezintă minimul necesar caloric pe zi. Desigur că cifră exactă se calculează în funcție de vârstă, greutate, înălțime, activitate fizică etc

Prea puține calorii = metabolism încetinit

Atunci când mâncăm prea puține calorii metabolismul încetinește și activează modul economic de lucru. Ce înseamnă asta? Să presupunem că necesarul tău caloric este de 1200 de calorii reprezentat de metabolismul bazal și alte 200 calorii necesare pentru activitatea fizică, adică metabolismul energetic. Ai avea nevoie de un aport de 1400 calorii/zi. Daca mănânci 800 de calorii pe zi există un deficit de 600 calorii. Organismul, prin complexitatea lui, pentru a face față acestui deficit se adaptează activând modul economic.

1. Primul lucru pe care îl face este să oprească arderea grăsimilor.

2. Reduce semnificativ nivelul de energie al organismului.

3. Dacă din cele 800 calorii, o parte sunt bune, iar altă parte sunt rele, acele calorii bune sunt trimise către funcțiile de supraviețuire (funcțiile organelor interne), iar cele rele sunt transformate în energie. Această energie, dacă nu este utilizată prin efort fizic, este depusă sub formă de rezerve. (alimente procesate: covrigi, pizza etc.. acele calorii rele pe care le identifică).

4. Funcțiile care nu sunt de supraviețuire, sunt neglijate. Ex: calitatea pielii, calitatea firelor de păr, calitatea oaselor, calitatea musculară, calitatea dinților etc)

Ca mecanism de apărare, în prima fază, organismul îți va trimite semnale pentru a te determina să îl hrănești. Aceste semnale sunt stările de slăbiciune și oboseală, însoțite de pofte foarte puternice de dulce. Problema caloriilor rele este că, pe lângă lipsă nutrienților și nivelul crescut de aciditate, sunt o sursă de energie rapidă, care, dacă nu este utilizată imediat prin efort fizic, va fi depozitată sub formă de rezerve de grăsime.

Experții care studiază procesele de îmbătrânire cred că metabolismul devine mai lent cu vârsta, iar persoanele în vârstă trebuie să mănânce maximul de calorii zilnic necesar pentru o bună funcționare a organismului (calorii bune, desigur.)

Caloriile bune furnizează organismulului nutrienți importanți fără de care ne-am simți epuizați. Ex: Vitamina D, Fier, Magneziu etc

Important de reținut este faptul că matematica caloriilor este valabilă doar în ceea ce privește consumul energetic versus aportul din alimentație. Caloriile sunt egale doar matematic.

Sunt caloriile egale?

Ex: 100 calorii din înghețată sunt egale doar matematic cu 100 calorii din broccoli.  Efectul pe care aceste alimente îl au aupra organismululi este diferit. Caloriile din înghețată sunt rele, fără nutrienți, cu mult zahăr și ne dau peste cap echilibrul hormonal. In schimb, caloriile din broccoli sunt bune, bogate în nutrienți, iar organismul le poate utiliza pentru a hrăni funcțiile.

De exemplu: Ești femeie, iar metabolismul tău este de 1400 calorii /zi. Daca metabolismul bazal este de 1200 de calorii, iar cel energetic este de 200 calorii, nu este corect să presupuni că dacă mănânci 800 de calorii din pizza și înghețată, ajuți organismul cu ceva și că deficitul de 600 de calorii va fi luat din rezerve. Calitatea nutrienților este foarte slabă sau lipsește cu desăvârșire, iar mare parte din energia neutilizată este transformată în rezerve de grăsime.Dacă te hrănești cu 1200 de calorii provenite din alimente sănătoase, bogate în nutrienți de calitate, vei simți cum organismul funcționează în parametri optimi, iar deficitul de doar 200 calorii va fi luat din rezerve. Acest proces ajută în procesul de slăbire fără că metabolismul să încetinească.

Așadar, pentru a slăbi, soluția nu este infometatea și reducerea drastică a caloriilor, ci alimentația sănătoasă și echilibrată. În planurile alimentare Revvolution vei regăsi toate categoriile de alimente (bineînțeles, în cazul în care nu există restricții sau alergii), pentru a furniza organismului întregul spectru de nutrienți, în rețete cât mai variate și mai gustoase.