Combinația de fructe de pădure și iaurt la micul dejun se regăsește în preferințele multor persoane, însă este această combinație una corectă sau benefică, mai ales pentru obiectivul de slăbire?.

Iaurtul și fructele conțin numeroși nutrienți care au capacitatea de a acționa complementar și sinergic asupra sănătății.
Beneficiul consumului de iaurt cu fructe constă în potențialul prebioticelor din fructe de a susține efectul probioticelor din iaurt, precum și de a furniza un mediu propice acțiunii acestora, îndată ce ajung în colon.

 Probioticele ajută la îmbunătățirea florei intestinale

Colonizarea tractului gastrointestinal cu microorganisme, cunoscută sub numele de floră intestinală, crează o barieră între mediu și organism, care protejează împotrivă bolilor. Flora intestinală poate fi îmbunătățită cu ajutorul probioticelor – aceste microorganisme vii trebuie administrate în cantități suficiente pentru a rămâne viabile după trecerea prin tractul gastrointestinal. Pe de altă parte, prebioticele, care sunt componente nutriționale, de cele mai multe ori fibre-susțin și ajută la îmbunătățirea bacteriilor bune, asigură un mediu de fermentare în colon și nu se alterează în timpul digestiei. Prebioticele sunt 100% transferabile în colon, unde echilibrează flora și au efect benefic asupra sistemului.

 

Probioticele și prebioticele – necesare bunei funcționări a organismului

Atât prebioticele, cât și probioticele au rol în echilibrarea florei. Studiile au arătat că există un efect simbiotic între alimentele care conțin probiotice și cele care conțin prebiotice. Utilizarea acestor simbiotice (definite drept un mix de probiotice și prebiotice care influențează în mod pozitiv gazda prin îmbunătățirea supraviețuirii și implantării bacteriilor benefice în tractul gastrointestinal) îmbunătățește sănătatea, însă studii recente au arătat că prin consumul de fructe și iaurt se reduce și cantitatea consumată de alimente cu conținut caloric ridicat.
Influența iaurtului asupra greutății poate fi atribuită schimbărilor în colonia de bacterii, prin ingestia probioticelor, caseinei, zer și peptidelor bioactive, prezente în cantități mari în acest aliment.
Consumul de iaurt poate îmbunătăți flora intestinală, câte se presupune că are rol în managementul greutății prin controlul energiei obținută din alimente. Conținutul mare de fibre din fructe crește sațietatea.

Fructele au puține calorii și un conținut mare de apă și fibre, combinație care contribuie la obținerea senzației de sațietate și ajută la controlul greutății.

PS: Consumul de fructe întregi este de preferat față de administrarea de suplimente, datorită activității sinergice a componentelor bioactive.

Așadar ne putem bucura în continuare de acest mic dejun delicios și ușor de pregătit!

Valentin Vasile