Activitatea fizică practicată în mod regulat ne îmbunătățește abilitatea de a susține un efort fizic sau psihic conform nevoilor noastre. La nivel fizic ne ajută să îmbunătățim funcționalitatea sistemului cardiovascular, ne dezvoltă capacitatea respiratorie, ne menține o sănătate bună a articulațiilor și ne optimizează calitatea somnului.

 Nevoia de a face sport nu este una opțională. De la activități simple, dar în același timp solicitante, precum urcatul scărilor, făcut curat în casă și în același timp având grijă de cei mici ,până la activități ce necesită dedicare, precum terminarea unui maraton sau săritul cu parașuta avem nevoie de o stare fizică optimă. Aceasta o putem obține în urma orelor de antrenament făcute în mod constant.

 Fizicul este important, dar după o perioadă de solicitare corpul are nevoie de un psihic la fel de bun, pentru a putea continua și îndeplini nevoia de a avea o calitate superioară a vieții.

 În zilele noastre nu ne permitem să pierdem timp cu lucruri lipsite de importanță, avem nevoie să ne concentrăm pe dezvoltarea noastră personală.  Se presupune că noi avem trei vieți de care trebuie să ne ocupăm în același timp. Trei vieți cărora le acordăm importanță în funcție de principiile și credințele noastre:  viață de familie, viață profesioanala și viață socială. Pentru a ne satisfice toate nevoile din cele trei vieți avem nevoie de un psihic puternic.

 Psihicul are la bază două macro elemente care îl ajută să se dezvolte așa cum trebuie, nutriția și activitatea fizică depusă. Este ușor să observăm cum un stil de viață sedentar încetinește dezvoltarea personală. În acest sens, activitatea fizică forțează concentrarea pe propiul organism.

 Sportul este o formă de descărcare, de deblocare, care ne ajută să restabilim dereglarea la nivel neuroendocrin produsă de stresul zilnic. Spre exemplu, post-efort corpul eliberează endorfine ce ne oferă starea de bine necesară pentru o viață echilibrată.

 Activitatea fizică determină sistemul endocrin să elibereze acei hormoni, de care are nevoie corpul în timpul antrenamentului pentru desfășurarea în condiții bune a reacției corporale la efort, dar și pentru revenirea în starea de calm și relaxare. Cunoaștem cu toții această reacție. Este atunci când suntem în studioul de antrenament, ne privim în oglindă, cu ganterele deasupra capului și transpirați, încercând să ne motivăm că putem face toate repetările. Odata cu reușita,  ajungem la starea de calm și relaxare după care am tânjit toată ziua.

 Concentrându-ne pe propriul organism  cu ajutorul sportului, avem șansa de a ne redescoperi forța interioară care ne motivează să fim prezenți la fiecare oră de antrenament. În urma acestor ore, câștigăm un nivel crescut de concentrate care ne ajută să putem fi mai activi și mult mai productivi pe timpul zilei. Dar pentru a ajunge aici avem nevoie de motivație.

 Motivația este simpla dorință de a fi cei mai buni. Această motivație apare și prinde rădăcini, după primele rezultate pozitive care ne ajută să construim o imagine bună despre noi. Însă cheia este să nu ne oprim după primele rezultate pozitive, cheia este să acumulăm cât mai multe rezultate pozitive, pentru că stimulează încrederea în noi înșine. .

 Cu fiecare antrenament devenim mai determinați, mai mulțumiți de imaginea noastră. Datorită acestei imagini satisfăcătoare pe plan fizic și psihic devenim încrezători în forțele proprii, iar de aici imposibilul devine posibil.

 Toate acestea se transformă în realitate datorită sportului, care ne învață să fim disciplinați prin prezența la fiecare antrenament și prin urmărea planului alimentar. După prima lună în care am învățat să fim disciplinați, urmează a două lună, în care învățăm să ne setăm obiective și să le îndeplinim. La fiecare oră de antrenament ne propunem, ne dorim, să executăm setul de exerciții dar în ritmul nostru pentru a le putea face corect. Iar cu ajutorul antrenorului care ne oferă sprijinul lui și cu dedicarea noastră reușim să facem asta. Reușim cu fiecare antrenament să facem seturi complete și corecte de exerciții, iar în următoarele luni căpătăm încredere în noi că putem face tot ce ne propunem.

 În cele din urmă, disciplinați și cu obiectivele atinse ne dăm seama că am învățat să ne confruntăm cu dezamăgirile și să le depășim. Trecem peste această teamă de nereușită prin încercări repetate dar și atunci când vedem că am reușit să ținem pasul cu restul echipei fără un efort exagerat din partea noastră. Devenim mai relaxați și încrezători în noi, iar acesta este un beneficiu pe termen lung, ce ne motivează să ducem la capăt orice task am avea de-a lungul zilei.

 Putem depăși mult mai ușor obstacolele dacă facem parte dintr-un grup cu care să împărtășim aceleași obiective. Atunci când facem parte dintr-un asemenea grup avem un cadru mai sigur și un sentiment mai plăcut la gândul că nu suntem singuri, că nu trecem doar noi  prin asta și avem la cine apela atunci când avem nevoie de încurajare. Ne ajutăm și ne susținem reciproc, astfel nereușitele devin reușite.

 Găsind o echipă, o comunitate din care ne face plăcere să facem parte atunci când facem sport, primim și alte beneficii suplimentare. Memoria pe termen scurt, cât și pe termen lung se îmbunătățește datorită lucrului în echipă. Spre exemplu, prin faptul că ne putem ajuta reciproc ne dezvoltăm sentimentul de încredere. Făcând parte dintr-o comunitate cu un obiectiv comun ne ajută să ne formăm obiceiuri noi și sănătoase.

 Activitatea fizică și lucrul în echipă au rezultate imediate asupra întregului organism. La nivel fizic prin îmbunătățirea respirației, creșterea abilității motrice, o bună coordonare și disciplină. Iar la nivel psihic, prin optimizarea capacității intelectuale și responsabilitatea crescută față de propia dezvoltare, prin claritatea ideilor asupra unei vieți sănătoase.