Fie că îți dorești să începi cu dreptul o cură de slăbire, să ai o musculatură perfect definită sau să ai o viață sănătoasă, în care să nu calci în cabinetele medicilor decât pentru controalele de rutină, ai nevoie să treci printr-o cură de detoxifiere a organismului tău de 2 ori pe an.

În fiecare zi organismul absoarbe, ingeră, respiră și vine în contact cu toxine provenite din alimentație, stres, boli, tratamente medicamentoase sau inclusiv din funcționarea metabolismului propriu. Dacă toxinele nu sunt evacuate eficient prin piele, mucoase, urină și scaun, se produce acumularea mai mult sau mai puțin importantă a toxinelor în organism.

Corpul nostru este dotat cu un mecanism de detoxifiere extrem de performant, format din rinichi, ficat și plămâni, care în mod normal este capabil să mențină nivelul de toxine din organism la cote rezonabile.

Dar în condițiile în care ai o alimentație ce abundă în prăjeli, junk food, alimente cu un conținut de sare, zahăr sau grăsimi ridicat, ai un nivel de stres ridicat, nu bei suficiente lichide, nu practici suficient sport sau dimpotrivă ești sportiv de performanță și ai o alimentație hiperproteică, cu siguranță la un moment dat mecanismele de detoxifiere ale corpului vor fi depășite, excesul de toxine se va acumula progresiv și pe termen lung vor apărea tulburări în funcționarea țesutului muscular, cutanat, adipos și nervos.

Chiar și persoanele care se străduiesc să aibă o alimentație echilibrată și corectă pot avea nevoie din când în când de o cură de detoxifiere. Corpul acumulează reziduuri toxice nu doar din cauza alegerilor greșite de alimente sau a combinațiilor incorecte, ci și din funcționarea propriului metabolism sau din mediu.

Celulita, ridurile premature, digestia greoaie, lipsa de energie, atingerea unui platou în scăderea în greutate pot fi semnele faptului că în corpul tău s-au acumulat cantități prea mari de reziduuri toxice pe care corpul trebuie să le elimine.

O cură de detoxifiere presupune eliminarea temporară a tuturor alimentelor care produc aciditate, odihnă suficientă și un nivel corespunzător de hidratare a organismului.

Alimentele care trebuie eliminate pe parcursul curei de detoxifiere sunt: carnea, lactatele, ouăle, zahărul, făina albă de grâu, afumăturile, orezul alb, pastele, sucurile dulci din comerț, peștele (pot fi servite porții mici de somon doar ca o excepție), cafeaua, alcoolul, țigările.

Principalele alimente cu rol în detoxifierea organismului sunt: varza, broccoli, urzicile, sfecla, țelina, sparanghelul, extractul de alge (spirulina), mărul, ananasul, căpșunele și fructele de pădure și cireșele.

Pe parcursul întregii perioade de detoxifiere alimentația va fi compusă din fructe și legume, de preferință consumate în stare crudă, cât mai puțin preparate termic. Perioada în care este urmat un plan de alimentație de detoxifiere nu trebuie să depășească două săptămâni, pentru a evita riscul carențelor din unii nutrienți. Nivelul de activitate fizică trebuie adaptat în funcție de cât de strictă este cura.

O alimentație bazată în proporție de 70% pe fructe și legume consumate crude, alimente combinate corect, sucurile din legume proaspăt stoarse consumate dimineața pe stomacul gol, consumarea a doi litri de apă pe zi și opt sau nouă ore de somn pe noapte vor elimina eficient toxinele din organism.

Unul din trucurile care grăbesc detoxifierea organismului este: includerea în alimentație a unei cantități suficiente de acizi grași din alimente precum avocado, semințe de in, ulei din semințe de in presat la rece. Acizii grași omega 3 vor ajuta la lubrifierea pereților intestinali și, astfel, la eliminarea mai rapidă a toxinelor.

Efectele de detoxifiere se observă imediat prin nivelul crescut de energie și prin somnul profund de peste noapte. Persoanele care au un nivel de toxine crescut în corp, de obicei se trezesc de mai multe ori în timpul nopții.