Este curios cum noi, oamenii maturi avem nevoie de logică pentru lucrurile absolut firești din viața noastră. Cantitatea zilnică recomanda-tă de lichide (care nu deshidratează) depinde de mulți factori. Clar de kilogramele totale, condițiile de lucru, anotimp etc., dar în mare îți poți afla necesarul zilnic dacă înmulțești câte kilograme ai cu un multiplu de 30 (ml). Acest lucru înseamnă că dacă ai 70kg este recoman-dat să bei zilnic aprox 2100ml de apă, 2l.

Rinichii tăi sunt o mașinărie absolut incredibilă ce are două funcții majore: 1. – de a excreta cea mai mare parte a produșilor finali de me-tabolism ai organismului (adică deșeuri ca de la orice fabrică) și 2. – de a controla concentrațiile majorității constituenților organismului contribuind astfel la menținerea homeostaziei (stării de echilibru) și a echilibrului acido-bazic al organismului.

Cel mai bun detox pe care îl poți face? Este să bei 2 căni de apă în plus și să “furi” o oră de somn.

În continuare, îți prezentăm 5 moduri prin care poți bea mai multă apă, dacă nu o faci deja:

  1. Important este să vrei. Dacă îți dorești, ai măcar o șansă să-ți și iasă. Conștientizare – acțiune – perseverență – reușită!
  2. Contorizează câtă apă bei zilnic și vezi unde sunt punctele slabe. Acasă nu te baza pe senzația ta de sete (se declanșează fiziologic numai atunci când suntem deja deshidratați). E indicat să ai o sticlă de apă și acasă din care să bei. Dacă te bazezi pe sfântul pahar de apă după care o să te duci tu când o să ți se facă sete, ești deja pe deficit. N-o să te duci, pentru că ești prea ocupat cu treburi, probleme, iar apa care nu se vede se uită.
  3. Dacă nu te stimulează fără gustul și fără mirosul apei, “boteaz-o” cu ceva. Câteva bucăți de fruct dulce și aromat pot fi îndeajuns, la fel lămâie, ghimbir, rozmarin, chiar și puțină miere. Nu, nu ceva din comerț. Nu sticlele alea pe care scrie fără zahăr/zero calorii/ceai verde/vitamine/etc. Nu-s bune pentru că: au conservanți, eticheta e de cele mai multe ori tendențioasă (ceaiul verde e de fapt în concentrații minuscule deși pe etichetă scrie cu caps lock), nu ai nevoie de îndulcitori dubioși pentru că oricum ți le iei din alimentație.
  4. Dacă ieși din casă pune pe acolo pe undeva și o sticlă cu apă. Dacă o să o vezi o s-o bagi și în seamă. La fel și când pleci cu mașina la cumpărături, la mall, la mamă, etc.
  5. Simplifică-ți felul în care mănânci și bei. Prea multe opțiuni ne îndepărtează de cele mai multe ori de la esență. Gândește-te că atunci când îți este sete trebuie să bei apă. Ne blocăm de cele mai multe ori fix la cele mai simple decizii.