Daniel sunt, am 32 de ani și locuiesc în București de la 19 ani. Activez în domeniul marketingului online de aproximativ 10 ani. Mă ocup de optimizări pentru motoarele de căutare.

De când am venit la București am descoperit “deliciile alimentare”. Pizza, fast food de orice fel, burgeri și multe multe alte astfel de tentații. O altă descoperire majoră a fost bunul sedentarism, pe care nu îl cunoșteam înainte.

Înainte de București făceam destul de mult sport, pentru că îmi plăcea. Am jucat basket câțiva ani de zile, alergam, făceam flotări, genoflexiuni, abdomene. Îmi aduc aminte că provocările la basket erau să jucăm pe flotări :).

Ajuns la București am descoperit alte sporturi și anume e-sports :), în traducere liberă jocurile pe calculator. Mulți ani de zile de obiceuri neproductive atât alimentare, sedentare, privare de somn, s-au resimțit destul de repede.

Cărămidă cu caraminda am reușit să adun cu “trudă” poate peste 20kg în plus. Aproape 10 ani de zile am cărat aceste kg, fără să fac aproape nimic. Au fost câteva veri în care am ales să fac mai mult sport. Rezultatele au fost foarte slabe, pentru că nu știam mecanismele din spatele pierdutului de kg de grăsime din corp. O vara în care am alergat în fiecare zi câte 3-5 km + mâncat sănătos (credeam eu) nu m-a ajutat să dau nici un kg de grăsime jos.

Pe atunci credeam cu tărie că sportul te ajută să scapi de kg în plus, punând foarte puțin preț pe alimentația corectă.

 

  • Cum am aflat de Revvolution

Știam de Valentin Vasile de mulți ani de la un prieten foarte bun, care îi cumpărase cărțile. Știam și de programele lui de fitness, însă până anul trecut în 2018, nu am avut nici un gând să mă apuc de sport. Eram la birou într-o zi cu un coleg și îi spuneam că vreau să încep să merg la sala. El m-a întrebat de ce nu merg la Revvolution?

Atunci am luat decizia să mă înscriu în program.

 

  • Cum am început și care au fost obiectivele mele

În Oct 2018 m-am înscris pentru ediția Nov și așa am început să mă reapuc de sport. În trecut am testat un program Insanity, care m-a ajutat destul de mult, însă nu am combinat deloc sportul cu nutriția / alimentația. Credeam că nu este atât de importantă.

Pentru că de când mă știu am fost nerăbdător și voiam că rezultatele impresionante să vină ieri, mi-am pus un obiectiv de a atinge 12% procent de grăsime în corp și să dau jos 10kg în primele 3 luni.

În mintea mea în 3 luni de zile mă vedeam cu 6pack, ultra fit și fără a mai fi nevoie să merg la sala :). M-am înșelat amarnic, însă pe parcursul acestei călătorii frumoase am învățat și am înțeles foarte multe lucruri despre mine. Voi vorbi despre ele ceva mai jos.

 

  • Provocări

Provocările sunt cele care m-au ajutat să cresc cel mai mult și să am rezultate. Din punctul meu de vedere în această zona de sport și nutriție avem două mari provocări:

  1. Sănătatea (care include și anumite limite ale corpului când vine vorba de sport)
  2. Provocările mentale

La mine cele mai multe provocări au fost mentale. Eram atât de înrădăcinat în vechile obiceiuri, încât a fost o provocare să le descopăr, să le înțeleg, să le accept și să le schimb. Înțeleg cum funcționează mintea, cum sunt construite obiceiurile noastre vechi, toxice, care ne sabotează din spate, fără că măcar să știm lucrul acesta.

Câteva din aceste sabotari pe care eu le-am avut (poate că încă mai sunt, însă nu mai sunt la fel de puternice că înainte):

  1. Azi e frig afară și nu mergem la sala.
  2. Azi plouă, ce rost are.
  3. Am febra de ieri, am nevoie să stau acasă să mă refac.
  4. Hai că putem mânca fast food azi, că am fost săptămâna asta la sala de 3 ori.
  5. Merg câteva beri cu băieții, că recuperăm mâine.
  6. Azi chiar nu vreau să merg la antrenamente.
  7. E ziua lui x, pot mânca câteva prăjituri, nu aș vrea să îl supăr.
  8. Am poftă de cola, azi mă recompensez că am fost la sala.
  9. + Multe altele.

Înțelegând și accept acest joc al minții, am reușit ușor, ușor să trec peste. Am ales să nu mai dau ascultate acestor gânduri și să merg la sala mai ales în momentele în care nu voiam să merg. Am ales să nu mai mănânc mâncare nesănătoasă, mai ales atunci când voiam să mănânc. Am ales să nu mai mănânc dulciuri, mai ales atunci când voiam.

Nu spun că nu am mai mâncat deloc acest an de zile, însă dacă aș fi avut 5 pofte de ceva anume, poate mâncăm doar o dată și în cantități mici.

  • Monitorizare

Un alt aspect pe care l-am văzut important este monitorizarea. La Revvolution acest lucru se face lunar la finalul fiecărei edițîi cu ajutorul cântarului Tanita. În același timp discuți cu un expert pe baza rezultatelor tale. Am făcut ajustări în obiceiurile alimentare după fiecare astfel de discuție.

După cum se vede în grafic, nu a fost doar scădere 🙂

Pe lângă asta mi-am măsurat talia, coapsele, gâtul, pentru a vedea periodic cât am scăzut. Acasă am monitorizat greutatea și pe cântarul meu. Aici câteodată mai cădeam în capcană furiei, pentru că nu vedeam rezultate rapide, de la zi la zi :). Mi se pare util să iau ce spune cântarul că pe un feedback, că nu a greșit el cu nimic dacă eu nu am făcut sport sau nu m-am ținut de planul alimentar.

 

  • Rezultate

Că și rezultate în mare:

În primele 3 luni am reușit să dau 10 kg jos. După 4 luni de antrenament, am reușit la fotbal să mă accidentez la glezna, și 3 luni de zile nu am putut merge la antrenamente. Am avut nevoie de mai mult timp să mă refac complet, însă am fost la antrenamente.

În acele 3 luni am reușit să le pun la loc aproape pe toate… pentru că am revenit că efectul de bumerang la vechile obiceiuri alimentare. Am plecat de la 90kg pe cântarul meu de acasă, am ajuns la 80, după care la 88. Din mai până în prezent am dat 14 kg pe cântarul meu de acasă.

Deși am plecat cu gândul la aspectul fizic și la fizicul meu, am avut parte de multe alte rezultate la care nu m-aș fi gândit așa conștient la început.

  1. Am învățat ușor ușor să fiu mai blând cu mine la antrenamente (aveam tendința să mă pedepsesc la sala, pentru kg în plus și pentru cum arătam)
  2. Mă judecam prea mult pentru cum arătam și îi judecam și pe cei din jur pentru aspectul lor fizic. Am înlocuit acest obicei cu cel de apreciere, pentru călătoria fiecăruia în parte, deoarece am înțeles că fiecare dintre noi avem provocările noastre zilnice.
  3. Am învățat să mă bucur și să mă simt bine la fiecare antrenament. Erau zile în care nu “performam” cum îmi doream și am înțeles că nu despre asta este vorba. Nu eram în competiție cu nimeni, nici măcar cu mine însumi. Sunt pe un drum care din când în când are și serpentine, unde este neapărat necesar să scad viteza.
  4. Am învățat să mă apreciez.
  5. Am învățat să mă recompensez.
  6. Mi-a crescut foarte mult stima de sine care este strâns legată de efortul depus + rezultatele apărute.

Mărimi haine:

Cămăși, tricouri: de la L ( a se înțelege L cu burtă :))) la M-S în funcție de croiala.

Pantaloni: de la 36 la 30-32 la fel în funcție de croiala.

 

21 May 2018 8 Nov 2019 Change % Goals 21 Mai 2018
Weight 90.3 74.2 17.83% 80
BMI 29.5 24.2 17.97% 20
Body Fat % 33 20.7 37.27% <15%
Neck 41 38.5 6.10% 41
Chest 107 100 6.54% 111
Waist 113 90 20.35% 80
Hips 109 97 11.01% 90
Right Thigh 64 58 9.38% 60
Left Thigh 65 58 10.77% 60
Right Calf 42 39.5 5.95% 43
Left Calf 41 39.5 3.66% 43
Right Bicep 38 33 13.16% 42
Left Bicep 37 32 13.51% 42
Right Forearm 30 28 6.67% 32
Left Forearm 30 27.5 8.33% 32

 

  • Ce am învățat eu în acest an de zile 

Sunt două aspecte pe care le-am conștientizat anul acesta, legate de sport și alimentație.

  1. Corp
  2. Minte

Acest ansamblu nu poate funcționa corect unul fără celălalt. Toți știm că avem o minte și un corp, însă nu prea știm cum funcționează fiecare. Ambele au nevoie de un anume combustibil.

Corpul are nevoie de nutrienți, vitamine, sport.

Mintea are nevoie de îmblânzire și gânduri productive.

Atât gândurile cât și corpul pot fi îmbunătățite una prin cealaltă. Dacă îmi ascult corpul, care suferă de multe ori din cauza toxinelor pe care le consumăm, atunci pot schimba și gândurile. Dacă schimb gândurile toxice în gânduri productive atunci îmi pot ajută mult mai mult corpul. Acest ansamblu are nevoie de echilibru pentru a funcționa corect.

Noi că români știm să mâncăm foarte bine și foarte multe, însă nu știm să ne hrănim nici corpul nici mintea.

Datorită planurilor alimentare am învățat să mă hrănesc. Am învățat să îmi ascult corpul să știu când un aliment nu mă ajută. Am învățat ce să mănânc pentru a mă hrăni. Simt că am făcut o detoxifiere totală.

Am descoperit alimente pe care nu le-am testat niciodată. Am redescoperit legumele de baza: linte, mazăre, năut, fasole. Am început să consum diferite semințe și nuci, care înainte nici nu existau în alimentația mea.

Am învățat că nu am nevoie să mă grăbesc în a pierde kg în plus. Cum aș putea da 10-20 de kg în câteva luni, când eu le-am pus poate în 10 ani de zile. Corpul are nevoie de o perioada de cel puțin 3 luni, până când se obișnuiește cu noul stil alimentar și cu antrenamentele. Sunt fascinat că și după un an de zile de antrenamente tot fac febra musculară. Când se întâmplă acest lucru mă bucur, pentru că știu că progresez. Știu că face parte din joc :). Este un joc frumos pe care vreau să îl câștig.

Am învățat să fiu prezent și conștient la fiecare antrenament. Să mă concentrez pe ce am de făcut, pe grupele musculare, pe fiecare exercițiu în parte și să nu mai las mintea să se gândească la altceva.

Poate cel mai important aspect pentru care sunt profund recunoscător întregii echipe Revvolution, este că m-a ajutat să îmi schimb complet stilul de viață, adoptând un stil productiv care mă va ajuta toata viață.

  • Mulțumiri sincere

Mulțumesc Valentin pentru că ai creat acest program. Mulțumesc Tania și Mihai pentru planurile alimentare.

Mulțumesc antrenorilor: Sica, Răzvan, Dragoș, Melvin, Diana, Silviu, Ionuț, Ianis, care s-au dedicat la fiecare antrenament, ca eu să fac exercițiile corect, în siguranță, cu motivare. Le mulțumesc pentru exercițiile faine pe care le-au predat și pe care mi le-au arătat.

Și bineînțeles Alinei, Petronelei, Florentinei, Ralucăi, Dianei care au fost întotdeauna drăguțe și m-au ajutat de fiecare dată cu tot ce am avut nevoie.

Este nevoie doar de o decizie fermă, în rest totul va veni de la sine. Nu este vorba de un sprint, ci este un maraton frumos (chiar dacă sună a clișeu).

Mulțumesc!