Plăcerea pe care ți-o dă dulcele, mai ales atunci când ești obosit sau supărat e greu de egalat cu altceva. Ceea ce înseamnă că pe termen lung, va trebui să înveți lecția moderației și a echilibrului alimentar. Și mai trebuie să muncești cu tine pentru a-ți depășești versiunile anterioare, cu kilograme în plus și multe excese alimentare. Dacă știi că înainte mâncai o prăjitură zilnic după masa de prânz cu colegii, iar acum o să o mănânci, de exemplu, numai vineri, înseamnă că ai câștigat nu numai “războiul” mental cu tine dar și cel cu kilogramele tale.

În principiu, atunci când aducem zahăr sau substitute de zahăr în dietă ar trebui să scoatem din alte surse de carbohidrați din dietă. Cum în meniu acest capitol nu este foarte darnic, grupa gustării de fructe este cea care ar trebui să fie înlocuită. Gustarea ta zilnică de fructe proaspete este calculată astfel încât să îţi aducă un aport de 200-250kcal/zi. Așadar, ca să nu stricăm matematica zilei, gustarea dulce ar trebui să se înscrie în acest număr de calorii.

Să vedem ce opțiuni avem:
• 25 gr ciocolată cu mai multă cacao fără zahăr sau îndulcitori artificiali;
• Un pumn afine sau alte fructe de pădure cu câteva linguri de iaurt grecesc 2% sau 1 lingură iaurt 10% + 3- 4 jumătăți de nucă + scorțișoară sau fulgi de cocos;
• Câteva linguri quinoa fiartă + ½ linguriță miere + 1 lingură fulgi migdale + vanilie;
• ½ avocado pasat și amestecat cu ½ linguriță cacao degresată + 1-2 curmale mărunțite;
• 4-5 prune uscate umplute cu 4-5 mieji de nucă românească/pecan + scorțișoară de Ceylon ;
• 1 iaurt grecesc 2% + 1 linguriță rasă de miere + 2 linguri zmeură;
• 2 linguri halva pregătită în casă din mieji de floarea soarelui pasați la robot împreună cu puțină miere și
cacao. Păstrați amestecul la frigider 24h și apoi porționați halvaua;
• 1 portocală + 2 cuburi ciocolată neagră;
• 1 banană tăiată felii + 1 lingură fulgi cocos răzuiți mai mare + câteva alune de pădure coapte + rom;

Sursă foto: https://www.tastebazaar.ro