Acum că am aflat exact cât de multe proteine ​​ar trebui să mâncăm, urmează să aflăm ce se întâmpla în momentul în care depășim consumul acestora.

Cât de mult înseamnă prea mult?
Dragostea pentru proteine nu este un secret. Este principalul macronutrient ce trebuie controlat atunci când planificați un nou obiectiv de fitness. Există multe ambiguități în ceea ce privește doza recomandată, ca să nu mai vorbim de doza maximă admisă. Este adevărat studiile arată că orice doză peste DZR ajută și când vine vorba de slăbit dar și când vine vorba de creștere în masă musculară, dar poți mânca oare prea multe proteine?
Într-adevăr, există motive de îngrijorare privind aportul excesiv de proteine.
Afecțiunile renale cronice pot fi accelerate cu un aport ridicat de proteine. Dietele bogate în proteine ​​ar putea crește presiunea glomerulară, afectând negativ filtrarea sângelui si funcția renala. În dietele bogate în proteine pe termen lung ​​au fost, de asemenea, legate de dezvoltarea pietrelor la rinichi.
Potențiale probleme hepatice au fost descoperite în momentul fluctuațiilor bruște în aportul de proteine și s-au evidențiat prin niveluri crescute de AST și ALT, măsurători indicând posibile leziuni hepatice.
Unele probleme au fost, de asemenea, ridicate cu privire la sănătatea oaselor, în cazul în care aciditatea indusă de proteine ​​ar putea avea impact negativ asupra absorbției calciului, ceea ce poate duce la probleme precum osteoporoza și la creșterea riscului de fracturi osoase.
Dar … toate aceste probleme trebuie puse în context complet.
În ceea ce privește sănătatea oaselor, deși teoretic posibil, nu s-au dovedit niciodată la oameni. Rezultatele sugerează chiar că proteina crește absorbția intestinală a calciului și metabolismul osos, care susține sănătatea oaselor.
Un studiu care arată că proteinele în exces au un impact negativ asupra ficatului a fost observat la șoareci.
Șoarecii au primit o dietă nenaturală, în care, după un post de 48 de ore, jumătate din întregul aport alimentar a fost reprezentat de cazeină, o proteină din lapte. Studiile pe subiecți umani nu au arătat vreodată că un aport ridicat de proteine poate afecta ficatul.
Și în cele din urmă, în cazul rinichilor, problema dietei bogate în proteine este într-adevăr legitimă, dar acest lucru se aplică în primul rând celor cu o problemă renală deja existentă. În acest caz, atunci este recomandată restricționarea proteinelor.
Pentru persoanele sănătoase, dovezile unor probleme cauzate de o dieta bogată în proteine lipsesc cu desăvârșire. Dar asta înseamnă că ar trebui să mănânci toate proteinele pe care le vrei? Ei bine, nu, pur și simplu pentru că, după o anumită cantitate, beneficiile ajung la un platou și nu se mai îmbunătățesc.
La sfârșitul zilei, ce este considerat prea mult pentru tine?
Ei bine … DEPINDE… în funcție de câțiva factori.
În primul rând de starea rinichilor dumneavoastră, unde este recomandată o dietă mai săracă în proteine atunci când există probleme. Asigurați-vă că vă consultați cu medicul pentru a vedea dacă aveți probleme de bază.
Vârsta poate fi, de asemenea, de îngrijorare, în cazul în care cu cât îmbătrânești, cu atât mai multe proteine ​​trebuie ca să combați pierderea musculară indusă de vârstă, cunoscută sub numele de sarcopenie.
Și, desigur, depinde de obiectivele dvs., unde ar trebui să atingeți cel puțin DZR, dar orice mai mult de aproximativ 2,5 grame pe kilogram nu este necesar, ci din contră.
Îți mulțumesc că ai citit și îți urez spor la mâncat proteine! … Doar nu prea multe.
Sursa:
Sursă foto: Google Images