6. Iaurturile cu arome
Sunt câteva alimente care deși sunt promovate ca fiind sănătoase, îți fac mai mult rău. Spre exemplu, iaurturile cu arome nu conține bucăți de fructe, ci piure de fructe, care are un conținut mare de zahăr. Iaurtul cu arome are un conținut caloric mult mai mare decât al iaurtului normal. Dacă vrei să consumi iaurt, alege întotdeauna varianta naturală. Variantele cu arome cresc nivelul zahărului din sânge și te pot păcăli că vei consuma un aliment sănătos, când de fapt consumi un aliment care te va îngrășa.
Iaurturile de băut cu arome sunt și mai periculoase – pe lângă conținutul mare de zahăr, faptul că sunt mult mai lichide și le bei în loc să le mănânci cu lingurița nu îți conferă senzația de sațietate. Astfel, îți va fi foame mult mai repede și vei consuma o cantitate mai mare, ceea ce nu te ajuta în obiectivul de slăbit.

7. Produsele de patiserie, prăjituri și fursecuri
Bineînțeles că aceste produse sunt foarte gustoase, însă sunt extrem de nesănătoase – contint zahăr, făină și grăsime – o combinație periculoasă. Sunt unele dintre cele mai periculoase alimente pentru sănătatea și silueta ta.
Dacă nu poți renunța la dulciuri, înlocuiește-le cu o bucățica de ciocolată neagră, cu 80% cacao – o variantă mult mai prietenoasă pentru organism.
Combinația zahăr + făină + grăsimi trans este una din cauzele diabetului; consumul acestor alimente poate fi responsabil de apariția obezității și a diabetului tip 2. Iar dacă aceste alimente sunt cunosumate seara, efectul este cu atât mai nociv. Seara și noaptea, consumul energetic este foarte scăzut, spre deosebire de timpul zilei, când întreprindem diferite activități.
Zaharurile naturale conținute de fructe – fructoză – sau de lactate – lactoză – nu sunt nocive pentru organism, dacă sunt consumate în cantități rezonabile. Însă zahărul (rafinat) adăugat în prăjituri crește tensiunea arterială și consumul acestuia este asociat cu inflamație în organism și probleme cardiace.

8. Cartofi prăjiți și chipsuri
Cu siguranță dacă desfaci o pungă de chipsuri, îți va fi greu să te oprești din mâncat și o vei consuma pe toată, pentru că chipsurile și cartofii prăjiți dau dependența 🙂
însă din păcate, pe lângă faptul că îngrașă, aceste alimente sunt nocive pentru organismul tău, întrucât formează substanțe chimice în timpul prăjirii, precum acrilamidă, care poate fi cancerigena. Această substanță se aculumeaza în corp pe măsură ce consumi alimente ce o conțin și poate cauza probleme de sănătate, de aceea trebuie limitat consumul produselor precum cartofi prăjiți sau chipsuri.

9. Băuturile pe bază de cafea
Cafeaua în sine este o băutură sănătoasă, consumată în cantități rezonabile. Au fost efectuate numeroase studii care arată beneficiile acesteia asupra sănătății. Totuși, atunci când consumi o băutură pe bază de cafea, dar care conține doar 30 ml de espresso și 100 ml frișcă, 50g zahăr și diferite siropuri, nu îți va aduce niciun beneficiu, din contră. De aceea, îți recomandăm să te bucuri de gustul cafelei fără să adaugi alte produse.

Pentru a descoperi toate beneficiile cafelei, te invităm să citești și urmatorul articol:

Revvolution Science: Ce spun studiile despre consumul de cafea

 

Sursă foto: Google Images