Corpul uman este o masinărie complexă și mereu ocupată – trebuie să se asigure permanent că toate componentele funcționează perfect și fără pauză. În plus, organismul trebuie să facă față tuturor factorilor nocivi din mediul înconjurător, ceea ce poate fi copleșitor uneori.
Oamenii pot fi uneori prea ocupați că să înțeleagă presiunea la care este supus organismul. Dacă apar probleme, acesta va încerca să te avertizeze că ceva nu funcționează bine. Dacă ignori semnele, atunci când devin prea evidente este posibil să fie prea târziu și să ai nevoie de ajutor medical.
Pentru a-ți proteja corpul, este necesar să mănânci sănătos. De cele mai multe ori, ritmul alert de viață ne impedică să consumăm alimente sănătoase. Însă iată care sunt cele mai nocive alimente pentru corpul tău, pe care nu ar trebui să le cumperi sau consumi.

1. Sucurile procesate din fructe

Multe persoane consideră sucurile de fructe că fiind sănătoase, însă cele din magazine sunt pline de zahăr. Sucul de fructe procesat conține la fel de mult zahăr precum sucurile carbogazoase. Cantitatea de vitamine și antioxidanți este aproape neglijabilă în contrast cu conținutul de zahăr. Pentru că au un termen de valabilitate lung, aromele naturale se pierd, astfel încât producătorii adaugă arome sintetice pentru a le înlocui.
Când cumperi suc de fructe, chiar dacă este etichetat că fiind 100% din fructe, cantitatea de nutrienți care se găsesc în fructul că atare este mult redusă; în plus, nu beneficiezi de aportul de fibre și are un conținut mai mare de zahăr față de fructul în stare naturală.
Fructele trebuie consumate că atare; procesul de digestie a fructului necesită energie, iar zaharurile sunt blocate de țesutul fibros, descompunându-se mult mai lent. Dacă alegi un fruct întreg, te vei sătura mult mai repede decât dacă ai bea un pahar mare de suc de fructe. Lipsă fibrelor din suc cauzează o creștere rapidă a nivelului de zahăr din sânge, iar fructoză se va transformă mult mai ușor în grăsime.

2. Compoturile sau fructele uscate
Fructele uscate conțin deseori adaos de zahăr, iar compotul are adaos de sirop sau miere. De exemplu, atunci când consumi struguri, te vei limita la câteva boabe; când vine vorba de stafide însă, vei consumă o cantitate mai mare, cu un conținut mare de zahăr și calorii.
Este foarte important să verifici ingredientele de pe ambalaj, precum și valorile calorice ale acestor produse, astfel încât să nu conțină zahăr sau siropuri adăugate, ceea ce înseamnă un aport caloric mult mai mare, fără beneficii nutriționale.

3. Pâine albă și paste
Carbohidrații procesați precum pâinea albă și pastele nu conțin și învelișul boabelor de grâu. Și în acest caz, zaharurile sunt absorbite rapid în sistemul circulator, iar nivelul glucozei crește rapid. Niciun aliment făinos alb nu este benefic pentru organism, pentru că nu conține fibre și nutrienți. Consumul îndelungat al acestor alimente duce la obezitate, boli de inimă și risc de diabet, dar și la acumularea de grăsime viscerală și tensiune arterială crescută.
Pentru a scăpa de dependența de făinoase procesate, încearcă să le consumi la finalul mesei, când deja te-ai săturat. Vei observă că nu îți va mai fi la fel de poftă și odată cu trecerea timpului, te vei obișnui să renunți la ele.

4. Cereale cu zahăr
Deși sunt ambalate atractiv și au un gust bun, fiind o alegere simplă pentru micul dejun, cerealele procesate conțin foarte mult zahăr (dacă vei analiză eticheta, vei observa că este chiar al doilea sau al treilea ingredient).
Un mic dejun cu conținut mare de zahăr crește nivelul zahărului din sânge și al insulinei. După un astfel de mic dejun, nivelul de zahăr din sânge va crește, apoi va scădea rapid și vei simți nevoia să consumi o altă gustare sau masă care să reechilibreze nivelul de zahăr. Vei fi prins într-un cerc vicios și vei mânca din ce în ce mai mult, ceea ce poate duce la creștere în greutate.
Chiar dacă sunt promovate că un aliment sănătos, cerealele cu zahăr sunt departe de a fi o alegere bună – conțin zahăr și cereale procesate; chiar și cele marcare drept integrale conțin o cantitate mică de cereale nerafinate; ambalajele colorate și distractive pot tenta mai ales copiii, însă ingredientele din aceste produse le fac total nepotrivite pentru o alimentație sănătoasă.

5. Produsele din carne procesată
Mezelurile pot conține numeroase substanțe chimice – nitriți, nitrozamina, hidrocarburi și amine. Nu sună tocmai precum ceva ce ai vrea să consumi, nu-i așa? Mai ales că aceste substanțe pot cauza tensiune arterială crescută sau alte boli cardiovasculare, dar și mai grav de atât, pot fi cancerigene. Aceste substanțe sunt folosite pentru a păstra culoarea rozalie a produselor și a elimină dezvoltarea bacteriilor, însă eliberează componente periculoase pentru intestin și sistemul digestiv.
Și afumarea produselor din carne poate genera substanțe chimice nocive. Atunci când carnea este arsă, se formează hidrocarburi aromatice policiclice, dăunătoare pentru sănătate. Aceste substanțe pot fi evitate dacă se gătește carnea la temperaturi scăzute pentru un timp mai îndelungat. Elimină întotdeauna porțiunile înnegrite sau arse din bucățile de carne înainte de a o consuma.

 

Sursă foto: Google Images