Poftele sunt dușmanul principal al oricărei persoane care își dorește să slăbească. Sunt o dorință intensă și greu de controlat de a consuma anumite alimente, mai puternică decât foamea normală.

De obicei, oamenilor le este poftă de alimente diverse, însă de cele mai multe ori, e vorba de junk food sau produse cu conținut mare de zahăr.

         1. Bea apă

Setea este de multe ori confundată cu foamea sau poftă.

Dacă îți este poftă dintr-o dată de un anumit aliment, încearcă să bei un pahar mare de apa și să aștepți câteva minute. Vei observa că pofta începe să se reducă, întrucât corpul tău era de fapt deshidratat.

În plus, consumul de apă poate avea numeroase beneficii în scăderea apetitului și scăderea în greutate.

        2.  Mănâncă mai multe proteine

Consumul unei cantități mai mari de proteine poate reduce apetitul și poate scădea riscul de a mânca mai mult decât ai nevoie. De asemenea, scade poftele și te ajută să păstrezi senzația de sațietate mai mult timp. Un studiu efectuat în rândul unui eșantion de adolescente supraponderale a arătat că un mic dejun bogat în proteine scade semnificativ poftele.

Un alt studiu efectuat pe un eșantion de bărbați supraponderali a arătat că un consum crescut cu 25% de proteine reduce poftele cu peste 60%.

        3. Ține tentațiile la distanță

Atunci când simți poftă, încearcă să te distanțezi de ea. Spre exemplu, fă o scurtă plimbare sau un duș, pentru a te concentra pe altceva. O schimbare în mediul înconjurător sau în gânduri te poate ajuta să elimini poftele.

Unele studii au arătat că guma de mestecat poate reduce apetitul și poftele.

        4.  Planifică-ți mesele

Pe cât posibil, încearcă să planifici mesele pentru o zi sau chiar pentru toată săptămâna. Știind deja ce urmează să mănânci, elimini factorul de surpriză și spontaneitate. Dacă nu trebuie să te gândești mereu la ce vei mânca la următoarea masă, vei fi mai puțin expus tentațiilor și poftele vor scădea.

        5.  Evită să ajungi să îți fie foame

Foamea este unul dintre motivele principale pentru apariția poftelor.

Dacă mănânci cu regularitate și incluzi gustări sănătoase în meniul tău zilnic, șansele să ți se facă extrem de foame sunt reduse. Dacă îți pregătești mesele din timp și le ai la îndemână, vei reuși să previi instalarea senzației de foame și poftă.

       6.  Luptă cu stresul

Stresul poate cauza apariția poftelor și poate influența comportamentul alimentar. În special în cazul femeilor, stresul a condus la consumul unor cantități mai mari de mâncare și a unui număr crescut de calorii. Mai mult decât atât, stresul crește nivelul de cortizol, un hormon care poate contribui la creșterea în greutate.

Încearcă să reduci stresul din mediul înconjurător prin planificarea activității și, de ce nu, câteva minute de meditație.

        7.  Acordă atenție orelor de somn

Apetitul este influențat puternic de hormonii eliberați în organism, a căror cantitate fluctuează în timpul zilei.

Privarea de somn afectează eliberarea cantității optime de hormoni în organism și poate conduce la probleme de reglare a apetitului și pofte puternice.

Studiile arată că persoanele care nu dorm suficient prezintă un risc cu până la 55% mai mare de a deveni obeze, față de persoanele care au parte de suficiențe ore de somn.

Acestea fiind spuse, nu neglija somnul și odihnă dacă vrei să previi apariția poftelor.

        8.  Consumă alimente și nutrienți de calitate

Foamea și lipsa nutrienților cauzează apariția poftelor. De aceea, este important să consumi mese echilibrate din punct de vedere nutrițional, pe cât posibil într-un program stabil.

Dacă apelezi la gustări între mese, asigură-te că sunt gustări sănătoase. Alege alimente integrale și nu procesate; poți opta pentru fructe, nuci, legume sau semințe.