11 Alimente care nu trebuie să îți lipsească din frigider și cămară

Pentru a nu ajunge să trișezi cu alimentația, e important să îți faci provizii. Iată 11 alimente sau produse care te vor ajuta să ieși din orice impas în bucătărie, pentru a pregăti o masă gustoasă și plină de nutrienți.

  1. Leguminoase la conservă (fasole, linte)

Leguminoasele la conservă pot rezistă ani de zile pe raftul de la cămară. În plus, sunt unele dintre cele mai dens-nutritive alimente: conțin fibre, magneziu, vitamina B și fier.

Le poți adaugă în salate, supe sau alte feluri de mâncare.

  1. Nuci și semințe

Nucile și semințele rezistă până la 4 luni în cămară. Conțin grăsimi sănătoase, fibre, vitamine, minerale.

Pot fi adăugate la micul dejun, în iaurt, terci de ovăz sau în salate sau pot fi o gustare de sine stătătoare. Unturile de nuci pot fi adăugate în smoothie-uri.

  1. Cereale și pseudocereale

Cerealele precum orez brun, amaranth, bulgur, ovăz sau quinoa pot fi păstrate în cămară până la câțiva ani. Conțîn vitamina B, magneziu, mangan și fibre.

Se pot prepara drept garnituri sau pot fi utilizate la micul dejun în terci, budincă etc.

  1. Legume și fructe congelate

Fructele și legumele proaspete, mai ales cele verzi sau fructele de pădure, sunt perisabile. Dacă le achiziționezi în varianta congelată, le poți păstra un timp îndelungat. Noile tehnici de congelare ajută la păstrarea nutrienților. Astfel ai mereu la îndemână toate ingredientele pentru un smoothie delicios sau pentru o garnitură rapidă de legume.

  1. Grăsimi și uleiuri sănătoase

Uleiul de cocos, uleiul de măsline pot fi păstrate la temperatura camerei pentru o durată îndelungată, chiar de peste un an. Le poți utiliza la salate sau pentru a prepara deserturi sănătoase.

  1. Condimente și ierburi uscate

Mâncarea poate fi fadă și neinteresantă dacă nu este condimentată corespunzător. Poți transforma o masă care pare lipsită de gust într-o masă delicioasă dacă folosești condimentele potrivite. Pe lângă sare și piper, asigură-te că ai mereu la îndemână ierburi precum cimbru, rozmarin, oregano, busuioc, dar și alte condimente precum ghimbir, scorțișoară, curcuma, în funcție de gusturi.

  1. Ceapă și usturoi

Numeroase rețete pornesc de la ceapă și usturoi, pentru un gust delicios. Le poți cumpăra în cantități mai mari, pentru a le avea mereu la îndemână. Ambele au proprietăți nutritive, contribuind la sănătatea organismului.

  1. Legume și fructe proaspete, rezistente

Dovleacul, morcovii, țelina, merele, cartofii dulci, citricele – au un timp de viață mai îndelungat, chiar de până la câteva săptămâni, așadar iți poți face provizii din aceste alimente.

  1. Carne și pește congelate

Carnea congelată poate fi păstrată pentru câteva luni în congelator, la fel și peștele. Daca nu ai timp să mergi foarte des la cumpărături, iți poți achiziționa cantități mai mari de carne și peste pe care să le pasrezi la congelator, astfel încât să dezgheți periodic doar cantitatea de care ai nevoie.

  1. Ouă

Deși sunt considerate perisabile, ouăle pot rezista până la 4 săptămâni în frigider. Omleta, ochiuri, frittata – le poți prepara în numeroase moduri. Ouăle sunt o sursă importantă de proteine, vitamine și minerale.

  1. Iaurt

Pentru micul dejun, pentru o gustare rapidă sau pentru un dressing răcoritor, iaurtul este întotdeauna o idee bună. Îl poți păstra în frigider până la 3 săptămâni. Iaurtul are rol în protecția sănătății inimii, dar și a sistemului digestiv.

 

Dacă ai la îndemână toate aceste produse pentru a-ți pregăti o masă sănătoasă, tentațiile de a sabota alimentația vor scădea și iți va fi mult mai ușor să urmezi un plan alimentar cu mese nutritive și sănătoase. Spor la cumpărături!