Dacă ai senzația că faci tot ce îți stă în putere pentru a îți atinge obiectivele, citește cu atenție cele 10 motive din cauza cărora nu slăbești. Este posibil să îți scape din vedere câteva detalii foarte importante, esențiale atunci când intri într-un proces de remodelare corporală!

1.Mănânci mai mult decât ai nevoie (chiar și mâncare sănătoasă)

Consumul unor cantități mari de mâncare poate fi un efect secundar atunci când decizi să ai o alimentație sănătoasă; se întâmplă să mănânci mai mult decât organismul are nevoie. Această este o mare problemă pentru multe persoane care decid să urmeze o dietă.
Unele persoane renunță și încep să consume cantități mari de junk food, în timp ce altele mănâncă alimente sănătoase, dar în cantități foarte mari, precum nuci, ciocolată neagră, brânzeturi etc
Chiar dacă un aliment este sănătos, acesta conține calorii.
În funcție de volum, o singură masă cu cantități mari din anumite alimente poate anula efectele unei întregi săptămâni de a mânca sănătos și echilibrat.

2.Nu ții un jurnal alimentar

Conștientizarea este foarte importantă atunci când încerci să slăbești. Mulți oameni nu au nici cea mai vagă idee cât mănâncă de fapt.

Studiile arată că un jurnal alimentar ajută la slăbit. Persoanele care completează acest jurnal sau care își fotografiază constant mesele slăbesc mai ușor decât cele care nu fac asta.

3.Nu consumi suficiente proteine

Proteinele sunt cei mai importanți nutrienți atunci când încerci să slăbești. Un procent de 25-30% proteine din totalul caloriilor poate crește nivelul metabolismului cu 80-100 calorii și conferă senzația de sațietate. De asemenea, scade poftele și dorință de a ronțăi între meșe, în special datorită efectelor proteinelor asupra hormonilor care reglează apetitul, precum grelina.
Asigură-te că ai suficiente proteine în micul dejun.
Studiile arată că cei care consumă un mic dejun bogat în proteine simt mai rar senzația de foame și au mai puține pofte de-a lungul zilei.

4.Mănânci prea multe calorii

Multe persoane nu reușesc să slăbească din cauza faptului că mănâncă prea multe calorii. Poți crede că nu e cazul tău, însă studiile arată că de cele mai multe ori, oamenii subestimează caloriile pe care le consumă.

5.Consumi alimente procesate

Calitatea alimentelor consumate este la fel de importantă precum cantitatea. Consumul de alimente sănătoase poate îmbunătăți starea de spirit și poate regla apetitul. Alimentele neprocesate oferă mai mulți nutrienți și dau senzație de sațietate, spre deosebire de cele procesate.
Chiar dacă pe etichetă este marcat că un aliment sănătos, un aliment procesat nu se compară cu unul natural. Alege, pe cât posibil, alimente formate dintr-un singur ingredient.

6.Nu bei suficientă apă

Apa ajută la pierdea kilogramelor în plus.
Într-un studiu desfășurat pe parcursul a 12 săptămâni, persoanele care au consumat 500 ml de apa cu 30 minute înainte de masă au pierdut cu peste 44% mai mult în greutate față de cei care nu au consumat apă.
Apa îmbunătățește și numărul caloriilor arse, cu 24-30% într-o perioadă de o oră și jumătate.

7.Ai așteptări nerealiste

Slăbitul este un proces lent. Multe persoane își pierd răbdarea înainte de a-și atinge obiectivul.
Deși este posibil deseori să pierzi un număr mai mare de kilograme la început, puține persoane continuă să piardă mai mult de 1 kilogram pe săptămâna.
O altă problemă este că multe persoane au așteptări nerealiste în ceea ce privește rezultatele ce pot fi obținute prin alimentație sănătoasă și antrenament.
Adevărul este că nu oricine poate arată că un model de fitness sau culturist, plus că multe fotografii din reviste sunt retușate.
Dacă ai slăbit și te simți bine în pielea ta, însă cântarul nu vrea să arate un număr mai mic, atunci ar trebui să te bucuri de rezultat.

La un moment dat, greutatea ta va ajunge la echilibru, acolo unde organismul tău se simte comfortabil. Să încerci să depășești această limită poate să nu merite efortul și chiar să fie imposibil.

8.Ești prea concentrat asupra alimentației

Dietele nu funcționează pe termen lung. Studiile arată că persoanele care țin dietă câștiga și mai multe kilograme de-a lungul timpului.
În loc să privești slăbitul din perspectivă dietelor, încearcă să îți stabilești că obiectiv să fii o persoană mai fericită, mai sănătoasă și în formă.
Concentrează-te pe a-ți hrăni organismul, nu pe a îl priva de nutrienți, iar slăbitul va veni că un efect secundar.

9.Nu dormi suficient

Somnul este unul dintre cei mai importanți factori care îți influențează sănătatea fizică și psihică, dar și greutatea. Studiile au arătat că somnul precar este unul din cei mai mari factori de risc pentru obezitate. Adulții și copiii care nu dorm bine au un risc mai mare de a deveni obezi cu 55%, respectiv 89%.

10.Consumi prea mult alcool

Dacă vrei să slăbești, nu este recomandat să consumi bere, vin sau băuturi alcoolice dulci, care au conținut caloric ridicat. Alcoolul în șine conține 7 calorii pe gram. Studiile arată că un consum echilibrat nu influențează creșterea în greutate, însă un consum ridicat de băuturi alcoolice influențează creșterea în greutate.